V pátek 15. listopadu proběhne na naší škole projektový den, jak jinak než v duchu Jana Ámose Komenského a jeho díla Svět v obrazech. Dne je přehled dílen, které pro ně pedagogové připravili:
Projekt: Svět v obrazech (Orbis pictus) 1) Příroda nečiní skoků Jaroslava Neumanová (učebna přírodopisu) ročník 6. - 9. Budeme se zabývat vývojem organismů od jednobuněčných živočichů až po člověka.
2) Svět v obrazech výroba pexeso Jitka Kabourková (2. třída) ročník: 1. - 5. Téma: Svět v obrazech výroba pexeso Zvířata žijící v ČR 1. - 2. Vynálezy a objevy 3. - 5. Cíl: a) Poznávání zvířat žijících u nás
- b) Seznámení s vynálezci a jejich objevy
Výstup: Výroba pexes na otáčivé tabule Materiál: obrázky zvířat, fotky vynálezů pastelky, tužky, lepidlo, nůžky
3) Svět v obrazech – výroba leporela Alena Kubcová (3. třída) Pro ročník: 1. - 5. Téma: Svět v obrazech – výroba leporela Zvířata ve světě 1. - 3. Nejznámější stavby světa 4. - 5. Cíl: a) Seznámit děti s nejznámějmi stavbami světa
- b) Seznámit děti se zvířaty žijících na různých kontinentech
Výstup: Obrázkové leporelo Materiál: omalovánky, obrázky staveb pastelky, tužky, lepidlo, nůžky
4) Recyklace Bedřich Mikl (9. třída) 1.- 9. třída Skupinová práce, vzájemná pomoc, komunikace, diskuze Prezentace projektu ve třídě, doplňovací materiály, hry, křížovky Materiál k danému tématu, letáky, knihy, materiál připraven od žáků, Žáci přinesou jejich oblíbené staré letáky, časopisy atd.
5) Svět písma v obrazech Učitel: Ywonne Hubičková (5. třída) Pro ročník: 1. - 9. Téma: Svět písma v obrazech 4 stanoviště: 1. Piktogramy - Jeskynní malby (vyjádření myšlenky obrazem)
- Mnemogramy – Indiánské písmo (obrázkové písmo- obrázky jsou symboly slov)
3.Psaní husím brkem, pečetění
- Braillovo písmo
Cíl (Idea) – Na začátku vývoje lidstva stojí myšlenka. Člověk se oddělil od zvířat tím, že začal myslet. Své úvahy měl potřebu sdělovat – pohybem (gestikulace, mimika) a slovem (vysloveným, graficky vyjádřeným). Vývojem grafického vyjádření vzniká písmo. Výstup: Výroba didaktických pomůcek, seznámení s vývojem písma, fotky
6) Svět písma v obrazech Petr Štojdl (8. třída) Pro ročník: 1. - 9. Umístění 8. tř. Téma: Svět písma v obrazech 4 stanoviště: 1. Rytí do voskových tabulek (Řecko)
- Klínové písmo (hliněné tabulky)
- Hieroglyfy
- Kaligrafie (Čínské písmo)
- Ruční výroba papíru
Cíl (Idea) – Na začátku vývoje lidstva stojí myšlenka. Člověk se oddělil od zvířat tím, že začal myslet. Své úvahy měl potřebu sdělovat – pohybem (gestikulace, mimika) a slovem (vysloveným, graficky vyjádřeným). Vývojem grafického vyjádření vzniká písmo. Výstup: Výroba didaktických pomůcek, seznámení s vývojem písma, fotky
7) SVĚT… jako v pohádce Lucie Lazecká (žákovská knihovna) 1 – 9. třída Program určený pro milovníky pohádek, básniček, vymýšlení a trochy toho divadelního umění. Vše si zažij na vlastní kůži! K mání je spousta rolí. Třeba se staneš Červenou karkulkou, scénáristou, básníkem nebo Koblížkem. V závěru si zahrajeme krátké divadlo, které bude výsledkem naší práce! Co s sebou: pastelky, fixy, propiska, tužka, nůžky
8) Svět v obrazech čoček a zrcadel Učitel: Ladislav Kořan (učebna fyziky) ročník: 1. - 9. Téma: Obrazy, čočky, zrcadla Cíl: Seznámit děti s lomem a odrazem světla. Zobrazení pomocí čoček a zrcadel. Pomůcky:
svíčka (z domova!), optická souprava, laserová souprava Výstup: odraz a lom světla, zobrazení pomocí čoček a zrcadel
9) Svět příběhu Jindra Prokopcová (4. třída)
- blok - pro 1. - 3. ročník
Prožijete příběh draka a myšky. Budeme o nich číst, přemýšlet, povídat, něco si představovat a také kreslit. Vymyslíte také svůj vlastní příběh a odnesete si obrázek na památku. Pomůcky: tužka, pastelky Cíl: Rozvoj spolupráce, představivosti, porovnávání, shrnutí Výstupy: fotky, Vennův diagram, kresba, pětilístek
- blok – pro 4. - 5. ročník
Prožijeme příběh jedné staré české pověsti, prozkoumáme, co to znamená být hrdinou, podíváme se do doby dávné a navštívíme stejná místa i dnes. Pomůcky: lepidlo, psací potřeby Cíl: Rozvoj spolupráce, usuzování, seznámení s reáliemi Výstupy: fotky, myšlenková mapa, T graf, (dle času Životabáseň)
10) Svět hudby Učitel: Lenka Králová (1. třída) 1.blok: 1. - 4. třída 2.blok: 5. - 9. třída Cíl: Nazpívat s žáky píseň Karla Gotta Výstup: Nahrávka Žáci si poslechnou originální verzi písně. Poté se naučíme text a nacvičíme píseň s karaoke verzí. Po nácviku píseň nahrajeme na diktafon. Žákům pak jejich práce bude přehrána.
11) Světové obrazy na mapě Záhoří Petr Brandter (7.třída) Pro ročník: 1. - 9. Téma: Světové obrazy na mapě Záhoří Cíl: Seznámit se s vědou kartografie, s druhy map, naučit se pracovat s katastrální mapou (její měřítko a značení na mapě), poznat světové obrazy tří vybraných světadílů. Výstup: Vlastní katastrální mapa Záhoří Materiál: školní atlas světa, katastrální mapa Záhoří, puzzle a fotografie tří vybraných světadílů
12) Oh, wie schön ist Panama - letem světem německy s německým příběhem Drahoslava Hauserová (jazyková učebna) Určeno pro 6. - 9. třídu Pomůcky: černá fixa, pastelky Může nás bedna s banány dovést až do Panamy? Kde to je, ta Panama? A jak to tam vypadá? Pokud tě baví skládání příběhů a němčina k tomu, tak se pojď vydat na cestu s tygrem, medvědem a tygrovanou kachnou! Vybavíme se několika důležitými slovíčky a můžeme vyrazit. Směr nám ukáží QR kódy s nápovědami, vysvětlivkami, videy. Na konci tě čeká vlastnoručně vyrobená česko-německá slovníková skládačka.
13) Svět robotiky Markéta Bajerová (pc učebna a herna) 1.blok: 1.-5.třída 2.blok: 6.-9. Místo: učebna informatiky a herna Výstup: namalovaná trasa ozobota Cíl: naučit se základní programování malých robotů Pomůcky: seříznuté silné fixy-základní barvy Nahlédneme do světa malých robotů. Pomocí barevných kódů rozpohybujeme robota Ozobota, nakreslíme trasu, naučíme ho tančit atd. Něco málo zjistíme o historii a současnosti robotů.