Nabídka ŠVP
Naše školní poradenské pracoviště poskytuje pedagogickou poradenskou pomoc žákům,
zaměřuje se především na problémy žáků ve školním prostředí. Velkou pozornost věnujeme
vytváření pozitivního a bezpečného sociálního klimatu v naší škole. Pečujeme o harmonický
rozvoj osobnosti každého dítěte. Individuálně pracujeme se žáky se speciálními vzdělávacími
potřebami, se žáky nadanými a se žáky, kteří ve vzdělávání potřebují jakkoli podpořit.
Vstřícný, otevřený a respektující vztah trojice žák-učitel-rodič je pro nás podstatný. Nabízíme
standardní poradenské služby, které jsou poskytovány v souladu s platnou legislativou. Úzce
spolupracujeme s řadou odborníků a institucí zaměřených na prevenci rizikových projevů
chování.
Ředitel školy: Mgr. Petr Brandtner petr.brandtner@zszahori.cz
konzultace: kdykoli, nejlépe po telefonické domluvě
Výchovná poradkyně: Mgr.Jaroslava Vaňáčová jaroslava.vanacova@zszahori.cz
konzultace: pátek 7:20 – 7:40
Metodička prevence: Mgr. Jindra Prokopcová jindra.prokopcova@zszahori.cz
konzultace: úterý 7:20 – 7:40
Školní speciální pedagog: Mgr.Martina Strnadová, martina.strnadova@zszahori.cz ,
konzultace: dle předchozí domluvy
Výchovný poradce poskytuje zejména:
podporu při volbě povolání a kariérové poradenství
poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve
spolupráci s třídním učitelem)
individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve
spolupráci s třídním učitelem)
řeší výchovné problémy, úzce spolupracuje se školním metodikem prevence
Školní metodik prevence provádí zejména:
záchyt signálů rizikového chování, individuální a skupinová práce se žáky a studenty s
obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a
problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků
vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování
poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům žáků s rizikem či projevy
rizikového chování
Speciální pedagog provádí zejména
vyhledávání a diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
dlouhodobou a krátkodobou individuální speciálně pedagogickou péči za účelem
naplňování podpůrných opatření pro žáky, speciálně pedagogické vzdělávací činnosti,
reedukační, kompenzační a stimulační činnosti
podílí se na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a jeho průběžném
vyhodnocování
úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
individuální konzultace s rodiči a komunikace s nimi