Projektový den: Svět v obrazech 15.11.2019

Projektový den: Svět v obrazech 15.11.2019

V pátek 15. listopadu proběhne na naší škole projektový den, jak jinak než v duchu Jana Ámose Komenského a jeho díla Svět v obrazech.

Dne je přehled dílen, které pro ně pedagogové připravili:

Projekt: Svět v obrazech (Orbis pictus)

 

1) Příroda nečiní skoků

Jaroslava Neumanová (učebna přírodopisu)

ročník 6. – 9.

Budeme se zabývat vývojem organismů od jednobuněčných živočichů až po člověka.

 

 

2) Svět v obrazech výroba pexeso

Jitka Kabourková (2. třída)

ročník: 1. – 5.

Téma: Svět v obrazech výroba pexeso

Zvířata žijící v ČR 1. – 2.

Vynálezy a objevy 3. – 5.

Cíl: a) Poznávání zvířat žijících u nás

  1. b) Seznámení s vynálezci a jejich objevy

Výstup: Výroba pexes na otáčivé tabule

Materiál: obrázky zvířat, fotky vynálezů

pastelky, tužky, lepidlo, nůžky

 

 

3) Svět v obrazech – výroba leporela

Alena Kubcová (3. třída)

Pro ročník: 1. – 5.

Téma: Svět v obrazech – výroba leporela

Zvířata ve světě 1. – 3.

Nejznámější stavby světa 4. – 5.

Cíl: a) Seznámit děti s nejznámějmi stavbami světa

  1. b) Seznámit děti se zvířaty žijících na různých kontinentech

Výstup: Obrázkové leporelo

Materiál: omalovánky, obrázky staveb

pastelky, tužky, lepidlo, nůžky

 

 

4) Recyklace

Bedřich Mikl (9. třída)

1.- 9. třída

Skupinová práce, vzájemná pomoc, komunikace, diskuze

Prezentace projektu ve třídě, doplňovací materiály, hry, křížovky

Materiál k danému tématu, letáky, knihy, materiál připraven od žáků,

Žáci přinesou jejich oblíbené staré letáky, časopisy atd.

 

 

5) Svět písma v obrazech

Učitel: Ywonne Hubičková (5. třída)

Pro ročník: 1. – 9.

Téma: Svět písma v obrazech

4 stanoviště: 1. Piktogramy – Jeskynní malby (vyjádření  myšlenky obrazem)

  1. Mnemogramy – Indiánské písmo (obrázkové písmo- obrázky jsou symboly slov)

3.Psaní husím brkem, pečetění

  1. Braillovo písmo

Cíl (Idea) – Na začátku vývoje lidstva stojí myšlenka. Člověk se oddělil od zvířat tím, že začal myslet. Své úvahy měl potřebu sdělovat – pohybem (gestikulace, mimika) a slovem (vysloveným, graficky vyjádřeným). Vývojem grafického vyjádření vzniká písmo.

Výstup: Výroba didaktických pomůcek, seznámení s vývojem písma, fotky

 

6) Svět písma v obrazech

Petr Štojdl (8. třída)

Pro ročník: 1. – 9.

Umístění 8. tř.

Téma: Svět písma v obrazech

4 stanoviště:   1. Rytí do voskových tabulek (Řecko)

  1. Klínové písmo (hliněné tabulky)
  2. Hieroglyfy
  3. Kaligrafie (Čínské písmo)
  4. Ruční výroba papíru

 

Cíl (Idea) – Na začátku vývoje lidstva stojí myšlenka. Člověk se oddělil od zvířat tím, že začal myslet. Své úvahy měl potřebu sdělovat – pohybem (gestikulace, mimika) a slovem (vysloveným, graficky vyjádřeným). Vývojem grafického vyjádření vzniká písmo.

Výstup: Výroba didaktických pomůcek, seznámení s vývojem písma, fotky

 

 

7) SVĚT… jako v pohádce

Lucie Lazecká (žákovská knihovna)

1 – 9. třída

Program určený pro milovníky pohádek, básniček, vymýšlení a trochy toho divadelního

umění. Vše si zažij na vlastní kůži! K mání je spousta rolí. Třeba se staneš Červenou

karkulkou, scénáristou, básníkem nebo Koblížkem. V závěru si zahrajeme krátké divadlo,

které bude výsledkem naší práce!

Co s sebou:

pastelky, fixy, propiska, tužka, nůžky

 

 

8) Svět v obrazech čoček a zrcadel

Učitel: Ladislav Kořan (učebna fyziky)

ročník: 1. – 9.

Téma: Obrazy, čočky, zrcadla

Cíl: Seznámit děti s lomem a odrazem světla.  Zobrazení pomocí čoček a zrcadel.

Pomůcky: svíčka (z domova!), optická souprava, laserová souprava

Výstup: odraz a lom světla, zobrazení pomocí čoček a zrcadel

 

 

9) Svět příběhu

Jindra Prokopcová (4. třída)

  1. blok – pro 1. – 3. ročník

Prožijete příběh draka a myšky. Budeme o nich číst, přemýšlet, povídat, něco si představovat a také kreslit. Vymyslíte také svůj vlastní příběh a odnesete si obrázek na památku.

Pomůcky: tužka, pastelky

Cíl: Rozvoj spolupráce, představivosti, porovnávání, shrnutí

Výstupy: fotky, Vennův diagram, kresba, pětilístek

  1. blok – pro 4. – 5. ročník

Prožijeme příběh jedné staré české pověsti, prozkoumáme, co to znamená být hrdinou, podíváme se do doby dávné a navštívíme stejná místa i dnes.

Pomůcky: lepidlo, psací potřeby

Cíl: Rozvoj spolupráce, usuzování, seznámení s reáliemi

Výstupy: fotky, myšlenková mapa, T graf, (dle času Životabáseň)

 

 

10) Svět hudby

Učitel: Lenka Králová (1. třída)

1.blok: 1. – 4. třída

2.blok: 5. – 9. třída

Cíl: Nazpívat s žáky píseň Karla Gotta

Výstup: Nahrávka

Žáci si poslechnou originální verzi písně. Poté se naučíme text a nacvičíme píseň s karaoke verzí. Po nácviku píseň nahrajeme na diktafon. Žákům pak jejich práce bude přehrána.

 

 

11) Světové obrazy na mapě Záhoří

Petr Brandter (7.třída)

Pro ročník: 1. – 9.

Téma: Světové obrazy na mapě Záhoří

Cíl: Seznámit se s vědou kartografie, s druhy map, naučit se pracovat s katastrální mapou (její měřítko a značení na mapě), poznat světové obrazy tří vybraných světadílů.

Výstup: Vlastní katastrální mapa Záhoří

Materiál: školní atlas světa, katastrální mapa Záhoří, puzzle a fotografie tří vybraných světadílů

 

 

12) Oh, wie schön ist Panama – letem světem německy s německým příběhem

Drahoslava Hauserová (jazyková učebna)

Určeno pro 6. – 9. třídu

Pomůcky: černá fixa, pastelky

Může nás bedna s banány dovést až do Panamy? Kde to je, ta Panama? A jak to tam vypadá? Pokud tě baví skládání příběhů a němčina k tomu, tak se pojď vydat na cestu s tygrem, medvědem a tygrovanou kachnou! Vybavíme se několika důležitými slovíčky a můžeme vyrazit. Směr nám ukáží QR kódy s nápovědami, vysvětlivkami, videy. Na konci tě čeká vlastnoručně vyrobená česko-německá slovníková skládačka.

 

 

13) Svět robotiky

Markéta Bajerová (pc učebna a herna)

1.blok: 1.-5.třída

2.blok: 6.-9.

Místo: učebna informatiky a herna

Výstup: namalovaná trasa ozobota

Cíl: naučit se základní programování malých robotů

Pomůcky: seříznuté silné fixy-základní barvy

Nahlédneme do světa malých robotů. Pomocí barevných kódů rozpohybujeme robota Ozobota, nakreslíme trasu, naučíme ho tančit atd. Něco málo zjistíme o historii a současnosti robotů.