O děti “pečují”: třídní učitelka Irena Frnková, učitelka Bc. Pavlína Voráčková a asistentka pedagoga Hana Řoutilová.
V Malé třídě je zapsáno 13 dětí ( 10 chlapců a 3 dívky), z nich jsou jen 3 děti 3-leté. Ostatním budou 3 roky v průběhu školního roku.
K předškolnímu vzdělávání je také přijat 3-letý chlapec, kterému jsou přiznána podpůrná opatření 3. stupně pro diagnózu PAS. S chlapcem pracuje asistent pedagoga.
V tomto kolektivu nejmladších dětí se budeme zpočátku zaměřovat na zvládnutí adaptace na školkový režim, odloučení od rodiny, vytváření vztahů s vrstevníky.
Budeme podporovat přirozený vývoj – sebeovládání, porozumění emocím (vlastním i druhého) a tomu uzpůsobit základní projevy chování.
Chceme děti seznamovat s pravidly ve skupině (pozdravit, poprosit, poděkovat, rozdělit se, pomáhat si..).
Osvojovat a prohlubovat sebeobslužné činnosti a samostatnost (ve spojení s hygienou, oblékáním, stolováním, ochranou zdraví, vyjadřování slovy..).
V oblasti řečových dovedností jsou mezi dětmi velké rozdíly. Většina dětí nemluví, používají pouze citoslovce či neverbální komunikaci. Zaměříme se tedy na rozvoj aktivní i pasivní slovní zásoby, artikulaci, porozumění mluvenému a aktivní používání slovního vyjádření.
V poznávacích schopnostech bubeme rozvíjet udržení pozornosti, podporovat fantazii a tvořivé myšlení. Dále chceme posilovat zvídavost a radost z prožitku i rozvíjet rozumové předpoklady k vnímání času a prostoru.
Sluchové vnímání budeme podporovat a rozvíjet zařazením různých rytmických cvičení ( dětské písně, říkanky a rýmovačky s pohybem) vytleskávání rytmu s použitím hudebních nástrojů.
U zrakového vnímání podpoříme rozeznávání barev a vnímání části a celku.
Budeme pravidelně zařazovat pohybové aktivity vedoucí k rozvoji hrubé i jemné motoriky, a také jednoduché poznatky o lidském těle.